Alla inlägg under januari 2007

Av noica - 31 januari 2007 21:48

Känner mig lite ur gängorna. Har nåt skit i kroppen, håller kanske på att bli förkyld, vill inte!Har inte tid, ska jobba i helgen.Sen vill min syster ju bli friserad + hennes 3 barn. Har lovat att göra det, men jag vet inte riktigt om jag har lust och tid. Sen öppnade jag en ny höbal och upptäckte efter en stund att den var möglig, j..la skit. Så nu måste jag fixa nytt hö. Problemet är bara att jag inte har nån släpvagn....Måste höra om bonden kan köra hem det. Måste ha det imorgon. Har helt slut.Jag känner mig alldeles ur form.Hatar när det krånglar, har för mycket att göra.Vill göra nåt kul!!Har inte ridit på länge, vilket gör mig på dåligt humör.Känns somjag bara har en massa måsten...Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen sen blir det sängen.Kanske blir en bättre dag imorgon!God natt.

Av noica - 29 januari 2007 18:55

Ja, ny vecka.Den här veckan ska jag jobba 6 eller 7 dar, har ej bestämt mig än, men lördag blir det i alla fall.Som tack för att vi går in och jobbar 5 timmar, får vi inte bara betalt utan blir även utbjuden på middag samt föreläsning. Kommer bli skoj!Ikväll ska jag försöka komma i säng tidigt. Sov inte ens 5 timmar inatt. Blev dessutom väckt 2 gånger.Känner mig lagom sugen att gå ut och fixa med hästarna, not.Ikväll blir det en smalboll till kaffet. mums.Nä nu ska jag fixa lite fika till vår nyanlända gäst.tjipp.

Av noica - 28 januari 2007 11:15

...morgon.-20 grader ute och nästan sol.Igår blev det som sagt ingen utgång. Satt hemma och kollade på film. Som vanligt. Idag ska stortjejen till en kompis, lillan och jag hittar på nåt annat. Mankan är och jagar (förvånad?).Jag vill rida (får se om det hinns med)Möte klockan tre (som kassör bör man väl vara med)Konka en massa hö till hästarna samt mocka.Packa till flickorna (kläder att ha på skolan å dagis)Systeryster undrar om jag kunde komma och klippa henne och de tre barnen (tror inte jag hinner)Grannen ville oxå ha en klippning (en annan dag)Nu ska jag kolla elden sen åka iväg. Det känns bättre idag, men jobbigt, hade alldeles för mycket räkningar denna månad. Tråkigt som fan!Nä, nu drar jag. Bye, bye.

Av noica - 27 januari 2007 13:17

Undrar vad man ska hitta på ikväll då? Blev ingen utgång. Tappade liksom lusten. Såg verkligen fram emot att gå ut. Hade ju planerat detta ända sen innan jul, så det känns väldans tråkigt. :(Hade verkligen behövt gå ut och ha roligt, har varit ganska tungt på hemmafronten. Men det är väl som det är.Jävla skit. Blir aldrig som man har tänkt det. Jag är less nu. Jag vill göra nåt kul.Ja, hur som helst ska jag åka till Annsing nu, det blir bra det.

Av noica - 27 januari 2007 09:53

Idag har jag fullspäckat. Vet inte hur jag ska hinna, ska ut nu och fixa mat till hästarna och packa mera hö, sen in och bada barnen och mig själv, göra mig i ordning, sen åka och gratta min Ann som har fyllt år, gå på Bolaget, sen hem och ev göra mig klar för att gå ut. Men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska följa med, känner mig inte riktigt på humör...Fryser som fan, känns som om det är 20 minus ute, fast det bara är 6.Måste elda lite så man får upp värmen. Men nu ska jag dricka klart mitt kaffe sen ska jag och barnen gå ut.so long

Av noica - 20 januari 2007 09:46

Idag började inge bra. Var helt inställd på att jag skulle ut och rida. Hade ställt kl på 7:30, klev upp och kollade temp. -16,7, shit way too cold! Funderade på om vi skulle vänta och se om det blev lite varmare senare, men min jaktgalne make skulle ju ut i skogen och sen ska flickorna på kalas, so det sprack ju fetjävulen!Sen blir det säkert snöstorm imorgon bara för det, så blir det inge ridning på hela helgen. Nä, måste någ tröstäta lite godis nu.Ska dricka en kopp te sen ska jag och barnen gå ut i kylan en sväng, sen in och bada och göra oss klara inför kalaset. Hoppas att jag kan lämna dom och sedan hämta när kalaset är slut....då kanske man skulle hinna ta en sväng till birsta och sätta sprätt på varje peng...Ikväll tror jag att jag ska göra tacogratäng med fetaostsallad till middag, kidsen får nog nåt annat annars äter dom bara nachochipsen.ÅÅÅÅHHHHHHH!!!!! Jag vill ut i skogen, bara mysa och njuta av en härlig ridtur med varm choklad och kanske nån kaka (pst, det sista såg du inte)Nä, här kan man ju inte sitta hela dagen! Synd bara att mitt humör inte är det bästa just nu, man tappar liksom lusten att göra nåt.....Med hopp om förändring säger jag härmed adjö.

Av noica - 18 januari 2007 20:59

sist?!Det är fanimej nästan 2 v sen jag skrev. Men jag har som sagt nytt jobb och det tar en del på krafterna. Sen har man ju det man gör hemme med. Idag och igår har jag varit hemma och vabat, Stor-tjejen har fått scharlakansfeber (stavas det så?) Men imorrn ska jag back to work, då får mankan vara hemma. Det är i alla fall jättekul på jobbet och alla verkar bra.Chefen är väldigt mån om alla, underbart. nä nu ska jag hoppa in i duschen, har precis varit ute och ridit, superhärligt väder så det var very nice!Sen blir det en kopp te med honung, har lite ont i halsen;(Bar jag inte blir sjuk, det har jag inte tid med.Ska försöka skriva lite oftare... men det är ingen idé att lova, för det man lovar ska man hålla!Tchüss!

Av noica - 6 januari 2007 11:05

Ja nu är det helg igen. Jag började ju på mitt nya jobb i tisdags och det känns jättebra! Bättre för varje dag som går. Hon jag jobbar med är supertrevlig. Det är alla faktiskt. Men gud vad trött jag var igår, trots att jag flexade ut vid 13-tiden (hade alltså endast jobbat 3 och en halv dag). Men det är klart det tar på krafterna att hålla hjärnan igång hela tiden!Det blir till att gå och lägga sig i tid framöver. Mycket högre tempo på det här jobbet än mitt förra, dom fattar inte hur lugnt dom har det...Nu ska jag göra lite varm choklad att ta med på ridturen. tänkte ta en skogsritt med fika i det fina vädret, mysigt!Stortjejen fick precis besök av en killkompis, dom hade bytt nummer på skolan igår och idag ringe han och frågade om han fick komma och hälsa på. Gulligt! Dom är 6 och 7 år, kanske jag ska tillägga.Mankan är som vanligt i skogen och pangar, men snart är det lite uppehåll i jakten ska bli skönt. Han fyllde förresten år här i veckan, gammelgubben. Fick ett bra tips av min nya arbetskompis att bjuda på mackor med diverse pålägg typ räkor, köttbullar, skinka, grönsaker, rostbiff m.m så fick alla göra sin egen lilla smårgåstårtemacka. Blev väldigt uppskattat. Tack för tipset!Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe sen byta om till ridturen. Ha en bra helg!

Presentation

Omröstning

vem skulle du helst vakna bredvid?
 Min man/fru
 Min älskare
 Brad Pitt
 Johnny Depp
 Nån ny varje dag
 Vaknar helst ensam
 Mikael Persbrandt
 Hemlig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards