Alla inlägg under april 2007

Av noica - 20 april 2007 09:38

Som om det spelade nån större roll? Har ju för fan varit hemma i 2 v nu.

Ett säkert friskhets tecken är ialla fall att dom har börjat att bråka igen.

Idag verkar dom annu piggare men snorandet och hostan sitter i. Den stora har ialla fall inte vaknat inatt, skönt!

Hoppas att vädret bättrar på sig under dagen, måste ut och pyssla lite med hästarna samt fara och handla lite mat och dyl. Har ju en överraskning på gång för systeryster som precis har fyllt 40! Imorgon ! Ska bli kuligt!

Annars så var det super igår när vi var ut med jobbet, god mat och skitbra föreläsning! Sånt borde man göra oftare.

Nä nu måste jag gå lös med damsugaren! Tjo ho vad roligt! Jag gillar inte alls våren. eller det gör jag vad gäller solen och värmen och längre dagar, men jag hatar all smuts och att allt ser så himla dött ut. Men sen när det börja knoppa, då mår jag gott! Men som det är nu, grått och dött och geggigt och dammigt......ne hua.

Ha det gott!

Av noica - 19 april 2007 14:32

Nu är jag om möjligt ännu mer less på att vara hemma. Flickorna snorar och hostar ikapp. Men vad göra, inte mycket. Mest synd om dom.

Ikväll får man iallafall komma hemmifrån en stund. Skönt! Ska ut och äta med jobbet och gå på en föresläsning med Alice Bah och nån fler som jag inte minns namnet på. Ska bli intressant och kul. Sen som alltid, Gratis är gott!!

Idag har vi inte gjort mycket, ska snart hoppa in i duchen så jag hinner bli klar innann mankan kommer hem.

Men först har jag lite hushållssysslor att ta hand om.

Tankarna kan inte sluta störa mig. Jag funderar hela tiden. Vi får se när jag kommer fram till nåt. Ja, den som lever får se! som man brukar säga.

tja!

Av noica - 16 april 2007 20:58

Höll på att glömma....Stort grattis till Kicki som fyller 40 år idag!!!

HIPP HIPP HURRA!!

Hoppas du firar ordentligt!

Kram

Av noica - 16 april 2007 20:46

Nu är jag ganska less på att vara hemme.


För tydligen räckte det inte med att jag skulle bli sjuk=( Utan såklart så har barnen oxå blivit det. Den stora tjejen hostar nätterna igenom och den lilla snorar och hostar, fast mest på dagarna.

Inte nog med att jag inte vill vara hemma nå mer man lär ju inte få den fetaste lönen heller!


Fast vädret kan man ju inte klaga på i alla fall!!!

Idag har vi varit ute en stund, jag är lite (läs mycket) röd i fejan!!!

Nå ja det lägger sig väl.


Nu ska jag ut till pållarna och ge dom lite käk. Sen blir det soffan för hela slanten.

Mankan är duktig och håller på med veden han. Bra. För det lär ju komma en vinter så småningom. Just nu vill jag ha sommar och värme och sol och semester och en drink........mmmmm.


Snart så!

Shalom.

Av noica - 11 april 2007 13:38

Vad är det med mig? Hinner fan aldrig med att blogga, måste verkligen skärpa mig!!!Ja, nu är påsken förbi för den här gången. Hade inte den bästa av påskarna direkt. Började jättebra, flexade hem tidigare på skärtorsda´n, hämtade kidsen for hem och påskgrejade lite. Hade tänkt åka in till stan men det var ju storm ute...På fredagen var vi bjudna till Lubbe och Madde, trevligt! For ner vid 14 snåret. Lagom till middag började jag må dåligt så gick och la mig en stund och tog 2 alvedon. Åt lite av den supergoda maten(värsta påskbuffén) sen blev jag tvungen att gå och lägga mig igen (feber).Klev väl upp framåt 8 tiden, kände mig lite piggare och blev väl uppe till framåt 2. Spelade spel, surrade och drack vin. Mysigt!På lördagen kände jag mig allmänt förkyld och mankan var lite trötter. For väl hem vid 13-tiden, sen hände det inte så mycket mer den dan.På söndan var jag ännu mer förkyld och hängig, men vädret var ju fint så vi var ute och myste och grillade korv. På kvällen var det påskmiddag hos svärmor. Gott, extragott aftersom jag liksom blev snuvad på maten på fredagen!!!Måndagen=ännu sjukare, hes hostig snorig och febrig.Kul helg!Nu är det onsdag och jag känner mig lite piggare, men har hostat halva natten och den andra halvan har jag inte kunnat sova pga stormen. Det blåser som fan ute, väntar bara på att nåt ska blåsa bort typ taket eller nåt. Det är bara klass 1 varning utfärdat men här blåser det värre än när det var klass 3 varning förra veckan. Antennen har blåst åt helvete, så jag kan inte kolla på tv heller nu när jag är hemma och är sjuk. Pisstråkigt. Vinden skulle ju avta framåt em men jag tycker nog att den TILLtar jag.Nä nu måste jag kolla till hästarna!Ha det. Usch, vad jag är godissugen!!

Presentation

Omröstning

vem skulle du helst vakna bredvid?
 Min man/fru
 Min älskare
 Brad Pitt
 Johnny Depp
 Nån ny varje dag
 Vaknar helst ensam
 Mikael Persbrandt
 Hemlig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards