Alla inlägg under november 2008

Av noica - 30 november 2008 21:08

Nu har vi äntligen bestämt oss! Mankan ska ringa och dubbelkolla imorgon så får vi se när det blir av.....


Kunde bara sätt upp den ena ljusslingan ute, så får fixa den andra imorgon. Annars är det mesta klart, såå skönt!

Nu kommer man kunna baka och pyssla med barnen dom kommande helgerna, kanon!


Vill inte jobba imorgon, har varit så skönt att vara ledig i 3 dagar!! Men är ju bara 3 veckor sen är man ledig i drygt 2. Å då är det ju flera klämdagar så det blir verkligen en mjukstart när man börjar jobba igen.

Sen vet man ju inte hur det blir med jobb framöver eftersom det ska sparas flera hundra miljoner.....

Man lär bli varse!


Ha en fortsatt fin söndag!

Av noica - 30 november 2008 11:03

Ja idag är det första advent, vilket innebär att man ska tända ett ljus i staken, som jag inte hunnit fixa än. Men annars är det mesta pyntet på plats:) Bara belysningen ute, ovan nämda adventsstake, barnens adventskalendrar och några blomsterarrangemang kvar. Skönt!

Så idag står det städa på schemat!

Är ju julskyltning i stan idag, men vädret är såå trist så vi får se om vi ids fara in. Kanske bakar lite istället;)


Nu ska jag i allafall ut och träna lite med hästarna! Blir nog ingen ridning idag:(


Tänk vad vädret kan styra en?! Tappar liksom lite av julstämningen när det regnar och är +grader ute.

Den kommernog tillbaka *ler*


So long suckers!

Av noica - 29 november 2008 09:36

på denna månad! Sen är det december, gaah! Ibland går tiden alldeles för fort.

Mycket riktigt så hann jag inte så mycket igår. Sydde klar och hängde gardinerna på plats, rev sängkläderna och bädade rent och tjof så var det dags för middag!

Sen var det ut och fixa lite med hästarna och sen skulle ju Melina skjutsas till hajken. Hon var väldigt pirrig i magen och förväntansfull:) Hoppas att dom har det roligt. Nyttigt sånt där.

Vi andra for till Vickan m fam och tog en fika och kollade på idol. Meja blev jätteledsen för att hon inte skulle ha nån kompis när kom hem och Melina hade flera stycken (på hajken). Lillgumman, inte lätt att vara liten jämt.


Idag ska iallafall lilltrollet och jag (mankan jagar) pynta lite.

Nä dags för morgonkaffet sen lägger jag in högväxeln.


tuta och kör!

Av noica - 28 november 2008 12:50

Är LEDIG idag!!!! Såååå skönt!

Har svin-mycket jag har tänkt hinna idag, men börjar inse nu att det kommer inte att gå :( Håller just nu på att sy gardiner till mina 3 köksfönster + skafferiet. Sen ska jag börja städa och pynta lite, ska även pynta och baka med barnen i helgen.

Ikväll ska stortjejen på hajk och kommer inte hem förrän kl 3 imorgon eftermiddag. Hoppas att hon får det superkul!


I onsdags var jag förresten och kollade/lyssnade på Henrik Schyffert i Tonhallen, SVINBRA! Så jävla rolig! 1 h 45 min, kändes som max 30min. Oh snygg dessutom :) Ni som inte var där, gå och se honom om han kommer till en stad nära dig;)


Nej fan det här går inte! Ska fixa lite kaffe sen måste jag fortsätta sy.


Tjalom!


Av noica - 25 november 2008 10:42

blir man när man fått lite kommentarer :)

Och nej Helena, jag tänker inte berätta;)

Tack Sara för receptet!

Är hemma idag med, men lillbruden är piggelin nu så imorgon får hon gå till skolan.

Funderar på att fara en sväng till Birsta och köpa lite tyg. Nämligen så att mina gardiner, som jag köpte till matrummet ifjol jul, har krympit:( Så nu är dom (panellängder) ca 12 cm kortare än dom röda bakom, inte så snyggt! Men hittar jag inga andra så får dom sitta kvar.

Har köpt tyg så jag ska även sy nya gardiner till köket. Köpte iofs nya jättefina på indiska ifjol, men det hade jag glömt, hihi. Dom sätter jag i Mejas rum istället.


Igår efter maten mådde jag så jävla dåligt! Tillbringade resten av kvällen dubbelvikt i soffan:( Såå ont i magen! Mankan var snäll och fixade vatten till hästarna så jag behövde bara bära maten.*glad*

Nu är det bra, vilket är huvudsaken, men man blir lite orolig.


Dags för en kopp kaffe!


Av noica - 24 november 2008 09:28

Kunde inte låta bli............

Av noica - 24 november 2008 09:04

med min soppdiet:(

Kände efter typ 1 vecka att jag inte pallade. Inte för att jag var hungrig, för det hade gett med sig, utan mer för att det enda jag tänkte på var mat!!! Kändes ungefär som att jag skulle få äta om 3 månader inte 3 veckor.

Men istället för att ge upp beslutade jag mig för att köra mixad kur, dvs byta ut 2 mål/dag istället för 3. Och genast släppte alla tankar när jag hade tillåtit mig själv att äta lite!? Konstigt va hjärnan kan spöka.

Har ialla fall gått ner 5,5 kilo hittils (10 dagar).wiiii! För snabbt jag vet, men jävligt motiverande.


Är hemma idag med lillfröken som har feber, stackars liten. Får se vad vi ska pyssla med. Ska försöka få lite nytta gjort kanske?


I lördags var jag med Vickan och pirven på Birsta medans mina egna barn var med farmor på teater och kollade när dom tände uppjulbelysningen på stan. Köpte lite tyg, sängkläder + lite annat smått och gott. Grabbarna rökte kött medans.


Igår var jag och mankan med barnen på bio. Såg madagaskar 2. Tyckte inte den var så bra, lite långtråkig, men barnen gillade den och det är ju huvudsaken:D

När vi kom hem lagade jag till en superdupergod älggryta (recept fr papi) på kalv.


Blev ingen ridning i helgen. Longerade och grejade på lördagsmorgon men på söndag när jag vaknade hade jag så ont i nacken att det var ingen idé att hoppa upp i nån sadel :( Bättre lycka nästa helg!


Nä nu ska jag gosa med min lilla sjukling.

Ha det!


Av noica - 14 november 2008 19:41

Ja nu har jag kört cambridge i 3 dagar.

Går väl bra,men har varit grymt hungrig!

Det är en väldig omställning. Inte nog med att man inte får äta mat, inga godsaker man ska dessutom dricka 3 liter vatten om dagen och jag brukar bara dricka en liter max. Dicker bara om jag är törstig.. Men eftersom man är så hungrig så dricker man för att dämpa hungern, så det har gått ganska bra.


Igår var jag och handlade inför helgen (godis och sånt till övriga familjen) det var en riktig prövning. Hungrig och affären full med julgott. Åh vad jag längtar till jul!!!!

Ska ju försöka köra det här fram till lucia ungefär sen ska jag börja trappa ner och byta ut 1 eller 2 mål om dagen. Vi får se om jag klarar det:)


Idag är vi barnvakt till Nelly och Ludde. Dom ska sova över här eftersom deras paranteser ska på partaj. Nu har jag placerat dom i soffan med chips och godis, massor med godis! Men dom har lovat att inte säga nåt till mamma och pappa :) Jag sa att dom kanske inte får nåt lördagsgodis då, hihi!


Själv satte jag mig här eftersom jag blir så oerhört frestad av allt gott. Det värsta är nog att jag skulle kunna övertala mig själv att 1 eller 2 godisar går bra. Bäst att inte chansa! Ska ta mig en kopp te när jag lagt barnen sen blir det sängen. Blir inga sena kvällar för mig den här helgen och förmodligen inte fram till lucia.


Nä nu ska jag ringa my partner in crime så jag inte trillar dit!


Ha det bäst!



Presentation

Omröstning

vem skulle du helst vakna bredvid?
 Min man/fru
 Min älskare
 Brad Pitt
 Johnny Depp
 Nån ny varje dag
 Vaknar helst ensam
 Mikael Persbrandt
 Hemlig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards