Alla inlägg under februari 2007

Av noica - 19 februari 2007 20:37

Idag har det snöat precis hela dagen, stora fina flingor, såna man vill att det ska vara på julafton. Trots att denna vinter inte varat särskilt länge känner jag mig ganska nöjd nu. Mankan hade skottat när jag kom hem, nice. Men fattas bara annat eftersom han varit hemma ovh VABat idag;)Stortjejen fick ju feber igår, man idag verkar hon piggare, får se hur det blir inatt...Själv var man back to work i dag, fint! Som vanligt gick dagen med en himlans fart (tiden går fort när man har roligt?!)Tänker ganska mycket på A just nu, allt kommer att ordna sig till det bättre, lovar. Men just nu.... ja jag vet.Nu är det snart dags för CSI, lovely. Imorgon seriernas nr 1: Desperata Husfruar. Har nyss sett På andra sidan häcken med kidsen, den tyckte dom om.Nu ska jag dra mig till soffan.Hasta la vista

Av noica - 18 februari 2007 14:11

Sista dagen denna vecka och imorgon är det jobb igen. Nice!Det värsta är att stortjejen är hängig, har ont i halsen och lite feber... inte bra. Mankan får vara hemma med henne imorgon om hon inte är bättre. Vi skulle till grannen och äta tacos ikväll, men det blir nog till att avboka nu när hon är hängig.Igår var vi och hälsade på Roger, Annica och Jesper. Trevligt! Dom hade gjort jättefint hemma sen vi var där sist. Tapetserat och lagt nya golv i flera rum, köpt ny platt-tv och nya v.rumsmöbler (värsting). Inte utan att man blir sugen på att fixa om lite hemma...Idag har jag varit ute och ridit en sväng med Elenor, hon hade en häst i släp oxå. Gick iallafall jättebra, tror jag behåller min häst ett tag till(han har varit till salu x antal ggr). Nu ska jag fixa undan tvätten. Sen blir det väl lugnt ikväll som det verkar.....Höres.

Av noica - 17 februari 2007 15:03

Idag har man inte gjort många knop. Cattis och kidsen var förbi, dom var ute och åkte släde. Mysigt. Barnen lekte och jag städade lite i hagen.Nu är mankan ute och pangar lite (hade väl abstinens i avtryckarfingret;)Flickorna ska ibadet sen drar vi till R&A och hälsar på ikväll. Ska bli trevligt var lääänge sedan vi träffades.Nä, nu ska jag gå och kasta snorungarna i badet:) Ha, ha!

Av noica - 16 februari 2007 09:20

Fortfarande hängig. Hostar, snorar och mår allmänt bad. Men det är ju bättre i alla fall, men det är så jä..a irriterande att det är så långdraget. Krafterna kommer smygande tillbaka, det måste ju vara ett bra tecken!?Det är bättre att bli riktigt sjuk (i typ 1-2 dar) sen frisk. Inte så är upp och ner, segt och utdraget och utan att vara superdålig. GRRRR. Idag ska jag se om jag kan få igång dammsugaren, blev inget igår pga illamående. Ikväll ska jag ner på gården med flickorna, känner inte så där supermycket för det, men vad gör man inte för de små. Saknar vissa personer från mitt förra jobb. Måste nog ner och hälsa på till veckan, för då SKA jag banne mig vara frisk! Orkar inte vara hemma längre!!Kan ju vara härligt att vara lite ledig om man är FRISK, men nu ....nä fy fan. Jag vill jobba!!!Appropå det så ska jag ta och ringa lite nödvändiga telefonsamtal idag.Pratade med Madde igår, allt var bara bra, förutom att hon var heltidssjukskriven nu.( Självförvållat, dessutom är det ju värt det när det är över) Bebisen ska komma i början av juli, spännande! Måste åka med lite kläder till dom, bättre dom har dom än att de ligger här och skräpar.Nä nu ska jag ringa chefen och berätta läget.see you when I see you

Av noica - 15 februari 2007 09:19

Kan inte sluta tänka på att hon är död. Varför? Man undrar ju. Det står ju inget i tidningarna heller.Hon var ju så bra. Lika gammal som mig. Kan man inte få veta vad som hänt. Tog hon sitt liv eller? Varför?Hoppas mina misstankar är fel!R.I.P Många tankar till hennes lilla dotter och övriga.Vad onödigt.

Av noica - 15 februari 2007 09:04

Idag snöar det som bara den.Mankan och barnen (och jag) försov sig idag, vaknade 10 i 7Gick bra, alla var klara på 15 min. Bra jobbat!Jag verkar bli hemma hela veckan. Mår tjyvens.Dom tyckte att det var lika bra på jobet att jag stannade hemma så jag blev riktigt frisk. Men det är så vansinnigt tråkigt att vara hemma. Man är för sjuk för att orka göra nåt, men för pigg för att bara ligga. Ska ialla fall försöka dammsuga lite idag, ska bli så kul, oj nu kände jag mig plötsligt sämre:-)Snart är det helg igen, har ingen lust att vara sjuk den här helgen oxå!!!Vill rida! Var ett tag sen nu.Undrar om man ska se om det är nåt på tv, nää har inte ro.Bättre att sitta vid datorn. Måste lägga ner lite till ved i kaminen, fryser hela tiden,fast vi har typ 25 grader inne :Småste fylla på kaffekoppen oxå.tjao!

Av noica - 14 februari 2007 18:25

ang att jag höll på att bli frisk.Piss:(Jag kände mig mycket bättre igår, men idag kom illamåendet smygande. Känner mig dessutom ganska kraftlös, blir helt sänkt av minsta lilla ansträngning...Nu är jag less på att vara hemma, vill tillbaka till jobbet, låter kanske knäppt, men jag trivs där. Är verkligen glad att jag fick börja där.Idag kom älsklingen hem med en chokladask till mig, gulligt=)Barnen hade gjort jättefina hjärtan med glitter och grejer till mig=)Man blir så glad!Från det ena till det andra, vad hemskt att johanna sällström är död. Lika UNG som mig och en dotter i samma ålder... Hoppas att hon inte har tagit självmord, fegt som satan, allra helst när man har barn...Nu ska jag ta och duka fram lite gotta och mysa med familjen en stund innan flickorna ska isäng.Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon!*många hjärtekramar*

Av noica - 14 februari 2007 07:42

Fortfarande hemma från jobbet. Men är mycket bättre nu, men lite snorig. Idag är det alla hjärtans dag!Tro om man ska försöka göra sig för och köpa nåt till älsklingen?! Han vill ju bara ha jaktsaker....Kanske kunde ta och hitta nån snygg tröja eller nåt, vi får se.Vete fan om jag kan jobba imorgon heller. Känns ju inte allt för trevligt att stå och snora framför patienterna.Men jag kanske kan hålla mig i bakgrunden.=) Hur som helst, hoppas alla får en bra dag. Och kom ihåg alla som har en plats i ditt hjärta!!Ska ta mig en kopp kaffe nu.KRAMAR

Presentation

Omröstning

vem skulle du helst vakna bredvid?
 Min man/fru
 Min älskare
 Brad Pitt
 Johnny Depp
 Nån ny varje dag
 Vaknar helst ensam
 Mikael Persbrandt
 Hemlig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards